photo
OBRAZOVANJE 22/02/2022
Obrazovanje danas i u budućnosti
Ima puno polja na kojima možemo učiti, a isto tako ima i puno načina na koje možemo savladati određeno gradivo. Nekad je nastava izgledala tako da su profesori prenosili znanje prepričavanjem i pisanjem na ploči. Onda smo dobili računala i prezentacije što je olakšalo nastavu.

Ima puno polja na kojima možemo učiti, a isto tako ima i puno načina na koje možemo savladati određeno gradivo. Nekad je nastava izgledala tako da su profesori prenosili znanje prepričavanjem i pisanjem na ploči. Onda smo dobili računala i prezentacije što je olakšalo nastavu.

Meni je najdraže kad profesor ne priča samo činjenice nego daje primjere iz života, konkretne i stvarne situacije. Isto tako volim vidjeti primjer nekog filma ili dokumentarca. Tako lakše upamtim. Tehnologija i dalje napreduje i dobivamo mnoge opcije učenja. Postoje i aplikacije za učenje, primjerice tako možemo brzo savladati neki strani jezik. Osobno nemam neku ideju kako bi obrazovanje moglo ili trebalo izgledati u budućnosti, ali vjerujem da nam tehnologija može pomoći u savladavanju gradiva, pojednostaviti ga i učiniti zanimljivijim. Iako, nekad zbog viška tehnologije i njenih sadržaja izgubimo potrebu za učenjem, stvarnom komunikacijom. Puno više vremena provodimo na društvenim mrežama i „zatupljujemo se“ bezveznim sadržajima. Mislim da nam tehnologija i danas nudi brojne sadržaje koji nam mogu koristiti. Kad nam neki pojam nije jasan, uvijek ga možemo pretražiti na internetu. Na „YouTubeu“ postoji mnogo videa koji objašnjavaju različita gradiva iz svih predmeta. Mislim da je jedna stvar oduvijek bila i ostala najvažnija za obrazovanje, a to je želja za spoznajom. Za širenjem vlastitog znanja i razvijanjem mišljenja, ali dodao bih još nešto. Igru. Kao djeca neopterećeno smo učili kroz igru. Toga nedostaje danas. I ja se nađem u situaciji da sam opterećen, da moram savladati veliku količinu gradiva. Kad pogledam malu djecu vidim da su spremni probati puno toga zato što svaki zadatak shvaćaju kao igru. Volio bih da sam i ja takav. Da ne shvaćam školu samo kao zadaću, već kao igru i zanimaciju. Bilo bi mi puno lakše i zabavnije. Naravno, nisam ja kriv za takav osjećaj. Dio krivnje je i u obrazovnom sustavu koji naglašava važnost ocjene, a ne znanja. Stalno se nešto “odrađuje” da bi se dobila neka ocjena koja znači da si prošao i da možeš ići dalje.

U redu je što treba ispitati znanje, ali mislim da bi učenike trebalo poticati da uče radi sebe i svog razvoja, a ne radi toga da dobiju peticu ili ne dobiju jedinicu. Na kraju školovanja ocjene ionako neće biti važne nego znanje. Ono je moć. Ono nas gura naprijed i pomaže nam da gledamo svijet i ljude oko sebe s više razumijevanja. I zato je bitno da se ulaže u obrazovanje za bolju budućnost svih nas.