U posljednje vrijeme, zbog europskih nametnutih regulacija i potrošača, u automobile se ugrađuju sve veći ekrani na kojima se nalaze razne funkcije automobila. Više se ni klima ne može namjestiti ako ne povučemo neki „slajder“ na ekranu ili tapkamo po nekom dijelu ekrana, samo da bismo promašili i slučajno uključili brisač zadnjeg stakla. Može se argumentirati u nedogled o prednostima i nedostatcima, ali mene zanima nešto drugo.
Što se krije iza svih tih ekrana i privlačnih sličica? Koje su komponente ugrađene? Hoće li za pet godina taj sustav biti spor toliko da neću moći promijeniti radio stanicu bez „loading“ ekrana? Iznenadili bi se koliko je teško doći do informacija o tim „on-board kompjutorima“. Jedina tvrtka koja je u potpunosti transparentna (s razlogom) je Tesla.
Što se krije iza svih tih ekrana i privlačnih sličica? Koje su komponente ugrađene? Hoće li za pet godina taj sustav biti spor toliko da neću moći promijeniti radio stanicu bez „loading“ ekrana? Iznenadili bi se koliko je teško doći do informacija o tim „on-board kompjutorima“. Jedina tvrtka koja je u potpunosti transparentna (s razlogom) je Tesla.
Mercedes-Benz u zadnje je vrijeme zadivio javnost sa svojim ogromnim ekranima koji se prostiru preko cijelog interijera. Mercedes ne otkriva što koristi u svojim računalima. Sve što znamo je da procesor ima 6 jezgri, 8 GB DDR4 RAM-a i da koristi raspon NVIDIA grafičkih kartica, ovisno o automobilu. Unatoč slabijim performansama, Mercedesov je sustav aktualan.
BMW iDrive bio je jedan od pionira ovih sustava. Prvi se pojavio u 2000-tima na BMW sedmici. Novi iDrive 8 impresivan je sustav i jedan je od atraktivnijih na tržištu. Nažalost, postoje glasine da iDrive 8 koristi Intel Celeron procesor prijašnje generacije koji nije ni blizu sustavima Mercedesa i Tesle.
Renaultovi novi sustavi koriste Qualcomm Snapdragon procesore (namijenjene za mobilne telefone). Za ostale proizvođače vrlo je teško pronaći bilo kakve informacije. Najviše me iznenađuje VW za kojeg nisam ništa uspio pronaći osim činjenice da im neka računala proizvodi Panasonic, što nas može barem malo utješiti. Sve u svemu, nedostaje puno transparentnosti što se tiče on-board računala. Procijeniti kvalitetu tehnike u automobilima korak je o kojem ljudi danas ne razmišljaju. Garancije su na ovakve sustave kratke, a zamjene nas lako mogu koštati preko 1500€.








